Совети за развој на говорот кај детето (Дарко)

Прашање:

Мојот син има 2 години и 10 месеци, сеуште не успева да поврзе реченици, односно поврзува само неколку прости реченици како “пали светло“, “пушти цртан“. За се останато се служи само со по еден збор. Исто така кога ќе го прашам нешто одговара со “ништо“ (за НЕ-доколку не сака), или го повторува она што сака да го добие а не се служи со “ДА“. На пример: Сакаш да јадеш банана? Или ќе ми рече “ништо“ или “банана“. Има голем фонд на зборови, разбира наредби, некогаш ќе послуша некогаш не, слуша се она што е во негов интерес.  Ги знае сите букви од азбуката и броевите до 10, знае да чита кратки зборови (мама,тато,маче и сл), ги препознава сите бои и форми,од цртаните формите ги кажува и на англиски, разликува мало и големо, користи еднина и множина, ги знае сите марки на автомобилите, од цртаните формите ги кажува и на англиски…Додека гледа цртан со македонска синхронизација повторува и знае што однапред ќе биде кажано. Раскажува приказни течно и пее песнички. Понекогаш се изразува во 3то лице, но во последно време се корегира самиот и зборува и во прво лице.  Инаку до 2 години и 1 месец не зборуваше ништо. Сето ова што е совладано е за овие 9 месеци. Честопати наместо да ми каже “отвори врата“ знае само да вика или да ме тегне за рака, ама во последно време не му ја исполнувам желбата додека не ми каже со зборови и тоа успева. Јас сум загрижен за тоа дали ќе успее да ја достигне нормалната комуникација во однос на говорот до времето кога треба да појде во училиште и ве молам кажете ми дали уште сега на оваа возраст треба да работи со логопед или дефектолог. Инаку оди во градинка и таму е одлично социјализиран.

Одговор:

Вашиот син согласно со возраста во рецептивниот говор (слушање и разбирање) треба да ги разбира разликите во значењето на спротивните поими: големо-мало, горе-доле, оди-стој, ден-ноќ, има-нема. Исто така треба да слуша и да изведува две молби истовремено, на пример, земи ја топката и стави ја на креветот. Во однос на на експресивниот говор (говорно изразување) треба да именува се околу него, односно да има соодветен збор скоро за се околу себе. Во спонтаниот говор би требало да користи две – три реченици, да поставува прашања или да коментира одредена ситуција. Треба да ги именува предметите кои сака да ги добие. Околината треба да го разбира говорот на детето, вклучувајќи и непознати лица. Со оглед на тоа што кај вашиот син говорот подоцна се појавил и тоа што го има сепак е некаков напредок. Ваша задача, од мој стручен аспект е да ви препорачам да вршите само вербална стимулација. Потребно е што повеќе да разговарате со детето. Да се стимулира развојот на гласовите кои делумно ги изговара, а потоа да се стимулира развојот на оние гласови кои воопшто ги нема. Читајте му што повеќе, терајте го да раскажува после тоа. Измислувајте најразлични ситуации, доживувања кои ќе му бидат интересни да ги слуша, па барајте од него и тоа да раскажува одредени ситуации од градинка. Разгледувајте сликовници со јасни слики. Детето во секоја ситуација не смее да биде пасивен слушач. Мора да се тера што повеќе да размислува и од време на време барајте мислење од него. Доколку бара нешто, а не дава соодветен збор туку само ви покажува не давајте му го тоа што го бара. Терајте го да размисли, да го најде соодветниот збор и да побара со збор. Дури тогаш ќе му го дадете предметот што го бара. Тоа е научено само да покаже , а вие да му дадете и затоа се уште ги користи тие ситуации. Ќе ви биде можеби тешко на почеток, но мора да бидете упорни. До 4 години е тој развоен период на говорот. После тоа е соодветно време за посета на Логопед каде се врши корекција на тоа што дотогаш е добиено во говорот.

Кафе игротека Слонче

Скопски Маратон 2017

Kosili
Прашајте доктор

Моебебе рецепти

Активности на Facebook

Веб порталот moebebe.com.mk нуди содржини од информативен и едукативен карактер, содржините не се замена за стручен лекарски совет. Доколку имате некој здравствен проблем, Вие или Вашето дете, побарајте стручно лекарско мислење.

Содржините на порталот МоеБебе се заштитени со Законот за авторски права.
За секоја форма на користење на делови од овој веб сајт или цели статии за комерцијални цели, потребна е писмена согласност од администраторите на овој портал.